RochOs

Alla inlägg under juni 2013

Av rochos - 13 juni 2013 20:00

Det har ju inte undgått någon att jag inte har varit speciellt aktiv med att bloggandet. Det blev en jobbig vår med en del tunga beslut att fatta.

Det konstaterades att R har kraftig artros i båda sina framknän och lindrig vb. Världen föll samman mer eller mindre och en jobbig tid följde efter klinikbesöket.

Jag beslöt mig för att låta honom få vandra vidare till de gröna ängarna där han inte skulle ha mera ont och där han kunde äta så mycket gräs han ville utan bantarhagar och betesreducerare om han fortfarande skulle vara halt vid senaste veterinärbesöket. 

Men lyckligtvis, så får jag ha min älskade häst kvar ett tag till. Han var ohalt på sista återbesöket! Det får bli lugna skritturer och när han känner för det och vill, även lite trav och galopp. Men jag vet, förr eller senare så måste jag att ta det svåraste beslutet man kan ta som djurägare.


 


 


 

 


 

Av rochos - 9 juni 2013 20:28

Kände att det var dax att ändra lite layouten från vintrig till lite mera somrig. Kastade bara in en bild från förra året och det får duga tills vidare..

Ovido - Quiz & Flashcards