RochOs

Alla inlägg under juli 2013

Av rochos - 21 juli 2013 13:49

Idag var jag och Rulle ute på upptäcksfärd och hittade en ny bra och lång skrittrunda, 9,68 km lång är den. Det går att ha lite tempo på vissa sträckor också   .

Rulle var lite trött på slutet men jag måste få till med långa skrittpass så han kan bli av med lite av de extrakilon som han har lagt på sig igen. Vill inte trava och galoppera för mycket än pga av hans knän men lite blir det så klart.

Vet inte hur han lyckas omvandla allt han äter till fett, speciellt nu när hagen ser mer ut som en stäpp i Afrika än en svensk hage så borde det vara perfekt för honom att vara i nu och leta efter mat i.


 

Av rochos - 11 juli 2013 19:54

Jo då vi lever och mår hyfsat bra i värmen. Rulle lider mer av värmen för varje år och i år så är bromsarna för jävligt många och hemska. Jag tar in grabbarna om det blir alltför jäkligt så de kan få vila i svala stallet ett par timmar i lugn och ro.

Rider Rulle så gott som varje dag, långa skritturer med en eller ett par korta trav eller galopper, Rulle får bestämma själv. Oskar blir motionerad av Jessica och jag ska också ta mig i kragen och börja hoppa upp på honom igen. Han ska även följa med som handhäst men just nu går det inte. Det är lite för mycket sattyg i luften och då blir Rulle så sur och grinig och det drabbar stackars Oskar.


Det är ju rätt hårt i backen med den här torra sommaren så ha något ökat tempo på några grusvägar går helt bort just nu. Som tur är så har jag fått lov att rida på vallen nedanför stallet och sen har jag pratat med andra markägare och vissa av deras vallar och åkrar har jag fått ok på att rida bara jag inte förstör något.

Det som jag saknar mest av ridvägarna är grusvägen på andra sidan ån, den var en sån perfekt ridrunda och sen alla andra ridvägar längre bort.


 

Ovido - Quiz & Flashcards