RochOs

Alla inlägg under juni 2012

Av rochos - 8 juni 2012 13:05

Det kommer nog att bli ganska tyst i min blogg framöver. Har typ tusen tankar som susar runt i huvudet och nu måste jag stanna upp och börja försöka få någon ordning på dessa. 

Förmodligen kommer jag kanske att komma fram till ett beslut som nog kommer att påverka mitt liv ganska så mycket antingen till det positiva eller negativt hållet. Självklart behöver jag inte säga att jag hoppas på att det ordnar upp sig åt det positiva hållet...


Hej så länge!

Av rochos - 6 juni 2012 15:17

Igår hann jag inte rida eftersom det var dax för att gå på studentmottagning nr. 2

Jättegod mat och hur trevligt som helst och det blev ganska så sent så tur att det är en ledig dag idag (nationaldagen).

Men idag har jag hunnit med båda grabbarna.


Först ut var Oskar och det blev en ca timmes tur i skogen. Idag ville han ha mer koll uppåt än nedåt så det blev lite snubbel men inte så farligt och sen töntade han sig vid lite lera.... Han skulle verkligen behöva börja röra på sig nu. Magen börjar bli lite väl stor nu...   


Sen var det Rulles tur och vi red mot Espesta, halvvägs inser jag att jag har tappat min vindjacka som jag hade knutit runt magen med telefonen i. Bannar mig själv för min enorma dumhet och hoppas på att den ligger längs med vägen när jag vänder hem på en gång. Men nej jag ser den ingenstans.

När jag kommer hem så hoppar Steffe och jag in i bilen, Steffe kör samma väg som jag red och jag sitter och hänger ut genom fönstret i förhoppning om att se den liggandes i diket.. Men nix pix, borta!

Steffe ringer på min mobil men ingen svarar, men när vi kommer hem så ringer det på Steffes mobil från mitt nummer! Då har goa grannar på Espesta hittad den!


Annars så gick skritturen bra med Rulle förutom han var töntig när vi mötte golfare. Som om han aldrig har sett såna... Tyvärr blev jag så stressad över att jag tappat mobilen så det blev lite trav hemåt men han kändes jättefin. Men å andra sidan så känns det som ingen garanti att han skulle vara bra i knäna då jag tycker att han vissa gånger har kännt så himla bra innan vi började behandla knäna. Men det är dax för återbesök och jag har mailat veterinären om en tid.

Av rochos - 3 juni 2012 18:00

Eller motionerade och motionerade, båda har skrittats en varsin halvtimma.

Rulle först ut och vi hann rida mellan skurarna och jag måste säga att idag kände jag aboslut inget konstigt alls. Hoppas det förblir så,


Även med Oskar hann jag också rida mellan skurarna, det var bara på vägen hem jag fick regn på mig. Måste säga att det går hur bra som helst att rida honom i skogen barfota, han traskade på som sjutton och jag tycker att han är mycket mindre snubblig nu men vi hade lite diskussioner huruvida han skulle gå genom massa vatten efter gårdagen regn. Han tyckte det inte och jag tyckte precis tvärtom. Han vann men han blev straffad genom att traska offroad ..hehe..

När vi red ut så ledde jag honom till skogen innan jag satt upp och samma sak på vägen hem, jag hoppade av innan grusvägen. Tror att han uppskattade det väldigt


 

Av rochos - 3 juni 2012 11:20

Det har aldrig hänt att jag har behövt natta häst på box i juni men igår blev det så. Tog ju in grabbarna på eftermiddagen för lite vila från vädret och för att torka upp men vädret blev bara sämre och sämre så de blev faktiskt kvar inne över natten. Läste i morse att det här var det sämsta vädret sen 1928.

Rulle var inte direkt lycklig i morse kan jag säga. När jag skulle ta ut honom ur boxen och hade Oskar i andra näven så hade han så bråttom att han trängde sig ut och drog ut på hövallen. Jag och Oskar efter men inte lät Rulle sig infångas så jag och Oskar vände oss om för att gå upp till hagen. Tänkte att må det bära eller brista med att antingen stannar Rulle kvar på vallen tills jag har släppt ut Oskar eller så hänger han med.

Det blev det senare alternativet, inte ville Rulle bli kvar ensam inte   


Får se om jag hinner ta en kort skrittrunda med Rulle mellan skurarna idag. Nu har han fått vila sen onsdags så jag hoppas vad det nu var jag kände bara var en inbilling!


 


Av rochos - 2 juni 2012 16:53

"Börjetäcket" låg bra på Oskar! Den kanar också på honom och på samma sida som Rulle. Kan inte förstå vad varför det? Men tätt håller den, så synd att den ska kana så där. Oskar har haft den på sen igår mitt på dagen och inte en tillstymmelse till blött på ryggen. Så även med Rulle men med HW täcken har jag större förväntningar på än en från Börjes.

Men nu har Oskar också fått nytt täcke, passade på att köpa ett likadant som till Rulle när vi ändå skulle till Täby och kika på husvagnar.Så det blev vägen förbi Strömbergs där det säljer HW täcken. Vi stannade även till hos brorsan för en snabbfika.


Nu står grabbarna inne för att slippa det är jäkla kalla skitvädret en stund, +5 grader och det är juni. Om det inte vore så syrenerna blommade så skulle man skulle tro att hösten är antågande..   

Av rochos - 1 juni 2012 13:55

Jag har svarat på ett par annonser både på Blocket och Hästnet men ingen av säljarna har hört av sig, säg är inte det konstigt?. Vill man sälja eller inte?? Och även om nu varan skulle vara såld så tycker jag personligen att det hör lite till god ton att man svarar för tackat intresse men varan är såld. Så gör jag i alla fall.. Men jag är kanske för gammalmodig, vad vet jag...

Visst, säljaren har kanske åkt på semester men varför lägger man då ut en annons och sen åker bort? Eller så har kanske säljaren fått miljoner med svar men hur lång tid tar det att svara  typ 2 sekunder, något överdrivet.

Men besviken blir man i alla fall för noll svar...

Av rochos - 1 juni 2012 09:34

Nog för att det kanske behövdes lite regn men vad då överdriva?. Igår på jobbet kom det värsta skyfallet, det haglade en kort stund, det åskade och det mullrade hela tiden!.

Ringde hem till sonen senare på dagen men där hade åskan inte gått förbi och inte hade det kommit något skyfall heller.

Marcus fick klä på grabbarna med regntäcken och Rulle fick på sig sitt nytt nya täcke från HW och jag var ut för en stund sen och kände under täcken på grabbarna och båda var helt torra och då har det regnat sen igår kväll och då har Oskar på sig ett lågpristäcke från Börjes som han fick ärva av Rulle eftersom passformen på det täcket inte passade Rulle alls. Den var för kort över ryggen och kanade ner på ena sidan hela tiden. HW täcken ligger kalas på Rulle. ”Börjetäcket” passade Oskar bra men kanar liiite men inte så det stör. Så inte är det fel på lågpristäcken bara de passar hästen.

Ovido - Quiz & Flashcards