RochOs

Alla inlägg under augusti 2013

Av rochos - 20 augusti 2013 14:31

Efter en långtur på 2 timmar krävs en dusch om man är svettig och det är väl rätt sällan man inte blir svettig efter en tur med alla gångarter i solsken och med snart full vinterklädsel. Som tur var fick vi assistans av Marcus med vatten, slang och fotografering.


 


Ibland får man se udda saker på ridturerna och idag fick vi se en Arapapegojabebis, de ni!


Av rochos - 16 augusti 2013 13:09

Vi for   tsätter med vår promenadridning Rulle och jag, igår var han och jag iväg på en långritt. Nästan 2 timmar var vi ute och det var hur mysigt som helst i solskenet, lagom varmt och knappt några flugor. Kan inte bli bättre än så här.

Idag var vi bara hemma i vår skog och tog lite trav och galopp på ängen i lagom mängd.


 

Stallkatten Frank har spanat in något..


Av rochos - 10 augusti 2013 13:03

Den här veckan har vi rört på fläsket hela 2 gånger!! En med sällskap, mycket uppskattat för jag fick tillbaka lite sug att rida igen och så idag red Rulle och jag skrotrundan idag fast i en ny tappning. Det har blivit behagligare temperaturer för Rulles del och det märks så väl på honom. Han är så mycket piggare nu att rida och äntligen så verkar det som att bromsjävlarna är borta för gott för i år och då kan han börja koncentrera sig bättre på att hålla koll på fötterna än att vifta runt med huvdet non stop.

Annars är det pyssel i stallet så lite målning och färdigställa boxen efter de som stod här i vintras. Det ska bli Rulles nya box i vinter är det tänkt.


 

Av rochos - 1 augusti 2013 13:15

Idag var jag och Rulle på en ridtur, vi har haft lite semester från ridturer, han och jag. Ju äldre han blir desto jobbigare har han det med värmen och insekter och då känner jag att inte ska han ut och ridas i det heller. Varken han eller jag har det roligt då vilket är ju en viktigt bit.

Här om dagen fick de flytta in i vinterhagen pga torkan, sommarhagen är som en savann i Afrika vilket ledde till att jag till slut fick jag börja stödfodra lite. Så istället för att slösa på fjolårets hösilage så fick de byta hage istället.


För att återgå till ridturen så kändes Rulle väldigt pigg och glad idag men så var det heller inte lika varmt och inte heller var det tokmycket skit i luften. Inte till en början i alla fall..

Vi tog Skrotrundan och det blev lite trav och galopp där det gick och på hemvägen, på hygget, så flockade vi tyvärr av massa äckliga bitande insekter och Rulle blev, milt sagt förbannad till slut. Och tyvärr var dev väldigt efterhängsna så vi hade dem efter oss en bit på grusvägen innan vi lyckade skaka av oss dem och vi hade turen att kliva in i stallet precis när det kom ett kortare skyfall.


 


Ovido - Quiz & Flashcards