RochOs

Alla inlägg den 1 mars 2014

Av rochos - 1 mars 2014 17:41

Nu kan vi vår skog tycker både jag och Sjefen så idag traskade vi bort till Wallanderska skogen. I den skogen är det mycket mer stock och sten kliva över än i vår skog.. typ överallt. Som vanligt offroad och vi traskade på sådana ställen där garanterat ingen hästhov har gått tidigare. Dock så har både älg och vildsvin har gjort det. Vildsvinen har gått bärsärk i vår skog och så även i Wallanderskogen. Lite läskigt det där.. tänk om man klampar rätt in i flocken utan att märka det? De sover ju dagtid och tänk om de sover så djupt att de inte hör oss komma? Så för att undvika det så fick Sjefen höra lite svammel från mig då och då..

Eventuellt kanske så hittade vi en "stig" som skulle kunna bli en bra ridstig, får se om det kan bli något och sen ska man ju komma ihåg var den finns..


 

Någonstans i Wallanderskogen


Oskar red jag ett kort pass på banan och det med gramantygeln. Ville testa den ifall den kan göra lite nytta med att få honom att inte höja huvudet stup i kvarten, speciellt när man ber om trav. Har inte ridit med den på lääääänge, måste faktiskt vara t o m något år sedan. Men faktiskt så gick det väldigt bra. Hade den löst hängande och jag behövde aldrig ta något i den, inte ens i traven. Oskar jobbade mycket bra så det blev ett kort men intensivt pass


Rulle ömmar fortfarande vb knä och idag fick jag även en reaktion i hb knä.. inte bra alls det här...

Ovido - Quiz & Flashcards