RochOs

Alla inlägg den 7 december 2012

Av rochos - 7 december 2012 17:31

Har åkt på en dunderförkylning men för att inte ha tagit ut en semesterdag förgäves så sadlade jag på R och red en sväng. Det blev pinkrundan och Wallander fram och tillbaka och det räckte gott och väl idag. Vägen upp till skogen var oplogade och det var rätt mycket snö där det hade drivit igen. I skogen var det minst 20-30 cm också så nog hade R att göra idag.

När vi kom hem så masserade jag honom lite förhoppning om att han inte skulle få alltför mycket träningsvärk av allt pulsande snön. Och faktiskt, så verkade han för en gångs skull njuta av det för det var första gången han började gäspa och ha sig   


 


R skoddes igår och han var rätt bänglig och sur. Han t o m bråkade när bakfossingarna skoddes och det brukar han ALDRIG göra vilket gjorde att jag genast började analysera varför han gjorde det.

Har han ont någonstans eller var det för att han fick stå inne ca 1½ timmen innan hovis kom för att han skulle torka upp lite och var sur över det?

Fick faktiskt beröm av hovisen att jag är den enda av hennes kunder som kratsar hovarna innan en skoning, hjälper henne bära in och ut redskap och som nu, att jag såg till att R var torr om bena och fötterna. Men det ser jag som en självklarhet att hovarna ska vara klara för jobb om jag har den möjligheten, lika så att försöka se till att bena är hyfsat torra och att stå glo på när hon bär fram redskapen är inte min grej utan självklart så hugger in och tar något i nävarna.

Ovido - Quiz & Flashcards