RochOs

Alla inlägg den 25 december 2012

Av rochos - 25 december 2012 14:06

Det blev en barbacka tur på R, vi trotsade vädret (snö och blåst) men det var ingen fara alls, det såg värre ut när man tittade ut genom fönstret.

Men jag höll på att ångra att jag hoppade upp utan sadel, R var ganska mycket på tårna till en början men efter ett tag så slutade han vara rädd för alla snöhögar. Annars så hade det nog blivit en ganska så kort tur.

Det blev en hel del övergångar i skritt - trav - skritt och han var jättetrevlig i traven men det berodde säkert mest på att han vet att han inte kan trava hur som helst när jag rider utan sadel för då skumpar jag omkring för mycket. Med sadel på, så måste jag jobba mer för att få honom att jobba rätt och det vet han så himla väl.. rackans häst   


 

Ovido - Quiz & Flashcards