RochOs

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Första gången!

Av rochos - 3 juni 2012 11:20

Det har aldrig hänt att jag har behövt natta häst på box i juni men igår blev det så. Tog ju in grabbarna på eftermiddagen för lite vila från vädret och för att torka upp men vädret blev bara sämre och sämre så de blev faktiskt kvar inne över natten. Läste i morse att det här var det sämsta vädret sen 1928.

Rulle var inte direkt lycklig i morse kan jag säga. När jag skulle ta ut honom ur boxen och hade Oskar i andra näven så hade han så bråttom att han trängde sig ut och drog ut på hövallen. Jag och Oskar efter men inte lät Rulle sig infångas så jag och Oskar vände oss om för att gå upp till hagen. Tänkte att må det bära eller brista med att antingen stannar Rulle kvar på vallen tills jag har släppt ut Oskar eller så hänger han med.

Det blev det senare alternativet, inte ville Rulle bli kvar ensam inte   


Får se om jag hinner ta en kort skrittrunda med Rulle mellan skurarna idag. Nu har han fått vila sen onsdags så jag hoppas vad det nu var jag kände bara var en inbilling!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rochos - 3 april 2014 10:30

För mer än 10 år sedan fick jag äran att bli din matte. Jag hade fått höra att kallblod är nordens fullblod och ger man dem lillfingret så tar de allt. De kunde vara fruktansvärt envisa och nerviga. Ja envis kunde du vara men på ett snällt sätt men d...

Av rochos - 15 mars 2014 18:50


Vet inte vad som hände grabbarna idag. De fick sova inne natten till idag och kom ut till kl 8. Sen har jag i princip inte sett till dem utom när jag skulle luncha. För då dök de upp från ingenstans. Nu när jag tog in dem för "kvällsmat" så syntes de...

Av rochos - 13 mars 2014 10:06

Jag skulle ha skrivit ett inlägg för några dagar sen men min makes dator ville inte samarbeta den dagen och jag gav upp. Gör ett nytt försök idag, den samarbetar dock jävligt långsamt, frustrerande!   Äntligen är det vår även om det ser ut som vi...

Av rochos - 1 mars 2014 17:41


Nu kan vi vår skog tycker både jag och Sjefen så idag traskade vi bort till Wallanderska skogen. I den skogen är det mycket mer stock och sten kliva över än i vår skog.. typ överallt. Som vanligt offroad och vi traskade på sådana ställen där garanter...

Av rochos - 27 februari 2014 16:00

Operation hagstädning har börjat lite smått, något tidigare mot var det brukar vara, typ april. Har siktat in mig på toaletterna som finns här och där. Har man hästarna på lösdrift så känns mockningen än mer viktig. Har man hästarna installade så ham...

Ovido - Quiz & Flashcards