RochOs

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av rochos - 4 oktober 2012 18:31

Idag har jag varit ledig och en del av den tillbringade jag med Anki på Rimbo marknad. Det var lite halvtaskigt väder som det alltid är när det är marknad. Antingen så är det svinkallt eller så regnar det. Idag var det lite skurar men inte så att man blev blöt. Kom hem med lite hallonkolor som är såå goda!


Idag blev pojkarna tömkörda, först ut var Rulle. Började med att värma upp honom på stor volt sen ut på spåret där Rulle fick göra öppnor längs långsidorna. Sen av ren slump fick jag honom att göra sluta och det var för jag inte hann byta sida när vi bytte varv vilket gjorde att jag hamnade på hans insida och vips så gjorde han sluta. Inte perfekta men med lite träning så... Så efter det så fick han göra öppna på ena långsidan och sen slutor på den andra   

Tycker att han jobbade på bra men jag tycker dock att han släpar bakhovarna för mycket på gruset och det har han inte gjort tidigare. Hör visserligen inget släpsljud jag rider honom så jag kanske oroar mig i onödan att han kanske har känningar i bakknänaa. Han går i alla fall inte orent eller så.


Sen var det Oskars tur och han fick göra samma övningar som Rulle och jösses vad han jobbar på bra. Han har ett helt annat go än Rulle så faktiskt så är han så mycket roligare att tömköra   



Av rochos - 4 oktober 2012 09:22

Skulle egentligen ha varit helt stalledig igår, hmmm heter det så? ser så konstigt ut. Men blev uppringd sent på eftermiddagen om byte för att det hade kört ihop sig för J. Tråkigt för mig för det är inte ofta jag får ledigt från stallet så där och jag hade inplanerat besök av Barbro så det körde ihop sig för mig istället så Rulle fick stå för inte ville jag avboka Barbros besök, no way!

Oskar blev motionerad av Jessica och de red ute på vallen. Oskar hade tydligen varit en pigg häst .. hehe...


 



Ovido - Quiz & Flashcards