RochOs

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av rochos - 8 oktober 2012 12:28

Nu måste jag ta tag i och byta ut eller värma om bomvidden på Oskars sadel.

Nu har han Tekna, bomvidd 32 tror jag att det var och han behöver gå upp en storlek men vad jag har börjat funderat på är hur mycket mer svängd blir sadeln om jag värmer om den? Den får inte bli mer svängd och värmer jag om och den blir det, då har jag ju slängt ut en tusenlapp på omvärmning till ingen nytta.

Ska jag letat efter ny sadel, vad för märke och bomvidd ska man leta efter? Helst skulle jag vilja hitta en bomlös dressyr till honom med i skapligt pris.

Att hålla på byta järn i sadeln jag har till Rulle går helt bort nu efter att vi värmde om ett järn till vidare storlek. För det var ett helsike till det och ska jag ta ur den är det för att jag måste byta ut den.

Åh denna sadeldjungel....

Ovido - Quiz & Flashcards