RochOs

Alla inlägg den 14 november 2012

Av rochos - 14 november 2012 17:00

Jobbade hemma idag så jag passade på att ta ut O på en kortis på lunchen, Wallander fram och tillbaka.

Han tyckte nog att det var lite kul att få komma ut helt på egen hand. När vi hade passerat de andras hage så började han frusta och ha ända sig bort till husen. När vi hade passerat husen så fick han jobba med skänkelvikningar över vägen ända bort dit där vi vänder. På vägen hem jobbade vi lite på något som kan kallas formen, gick så där... Han tog väl ut sig på skänkelvikningarna eftersom han blev ganska så svettig. Han fick stå och svettas av en stund inne medans jag gjorde i ordning höpåsar. Men han var långt ifrån torr när jag släppte ut honom.

Av rochos - 14 november 2012 14:53

Är något man får vänja sig vid igen. Hade egentligen minimal lust att ge mig iväg men idag får R vila, eller rättare sagt jag vill softa lite ikväll i soffan.

Det blev samma sväng som igår och vi travade på exakt samma ställen, det finns inte så mycket välja mellan. Vägen är bitvis asfalterad och bitvis grusad och då får man passa på att springa lite på de grusade delarna.

R gick lite bättre i traven än igår så det går framåt hoppas jag. Han tyckte väl att han hade jobbat jättemycket (totalt 5-6 min trav och resten skritt av 45 min) och var supersvettig när vi kom tillbaka, pälsen har ju vuxit ut en hel del så det är väl kanske inte så konstigt. Har inget emot en svettig häst men han tar en sån tid på sig att torka så jag får nog ta fram klippmaskinen i helgen.


 

O tömkörde jag ca 30 minuter varav hälften i trav där han fick jobba med igångsättningar skritt-trav-skritt. Sen gick över till spåret och jobbade lite med skänkelvikningar och öppnor. Han är så lyhörd och ibland vill han för mycket och då blir det fel .. eller så är det jag som har talat om helt galet, vem vet.

Ovido - Quiz & Flashcards