RochOs

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av rochos - 24 juli 2012 18:24

Idag har det varit fullt ös med att rida båda hästarna och fixa klart allt innan jag och Marcus kliver upp tidigt i morgon bitti för att åka till Göteborg där vi sammanstrålar med övriga familjen på Liseberg och sen åker vi mot Halmstad där O-ringen pågår för fullt.


Började dagen med att skritta Rulle och sen frukost. Efter frukosten startade jag Kermit och han och jag åkte bort till skogen för att hämta hem en massa sly till grabbarna. Vilket jag sen fördelade i 4 stora säckar som Emelie sen kan portionera ut när hon passar mina guldklimpar. Förutom slyn så får de även halm samt att de bruka få beta ca 1 – 2 timmar per dag. Men nu när Emelie ska passa dem så får det räcka med 1 timme så hon inte behöver spendera hela sin dag i stallet   

När jag kom hem från skogen så var det dax för Oskar och jag fick sällskap av Emelie. Det blev en längre skrittrunda, till en början traskade Oskar i ett bra tempo men på vägen hem så tog hans krafter slut så sista biten innan stallet hoppade jag av. Det har varit en väldigt varm och kvalmig dag trots att det mest har varit gråa moln och det har blåst men det har varit väldigt varma vindar. Så han var nog lite påverkad av värmen också. När jag har kommit upp i en timmes skrittande på Rulle så är min plan att Oskar ska börja hänga med som handhäst igen och då har han även hunnit få på sig skor igen och jag behöver inte tänka på var vi ska rida någonstans.


 



Ovido - Quiz & Flashcards