RochOs

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av rochos - 29 juli 2012 18:00

På vägen hem från O-ringen så gjorde vi ett stopp i Ullared   

Till en början var inte såå farligt med folk men jösses sen blev det tokmycket. Det var vagnar och folk överallt var man än skulle gå, blir tokigt på sånt även om jag var inställd på en massa folk men när man inte ens kan gå ett steg utan att behöva trängas så blir det för mycket. Nåja, jag kom hem med ett par ridbyxor, strumpor, en tröja och lite smått och gott till husvagnen.



 



Av rochos - 29 juli 2012 13:49

Äntligen(?) hemma igen. Vi kom hem sent igår kväll och det första jag gjorde när jag lämnade bilen var att gå bort till mina prinsar i hagen och ge dem kraften och sen släppa ut dem för beta lite innan det blev helt kolsvart. Båda var väldigt hungriga, Oskar hade bett från Rulle och det säkert för att han inte har flyttat på sig tillräckligt snabbt när Rulle ville just äta där Oskar åt. När jag skulle ta in dem till sin vanliga hagen så fick jag jaga dem 3 varv i "betarhagen" innan jag fick in där. Det tolkade jag som att nu var de hungriga på riktigt, så jag utökade deras hage mörkret så de hade mer att äta på än halmen och slyet under natten. Idag, medans jag mockade inne hos dem, så fick de gå ut i stora sommarhagen och där är de ännu. När jag skulle hämta in dem så var de längst bort i hagen i skogsdungen och då hade jag inte hjärta att ta dem där ifrån. Får ta in dem när de har stått klart där inne. Det var en hel del att mocka och jag tror även att det bidrog till att de var väldigt hungriga för mina hästar äter i alla fall inte där det har bajjat. De här dagarna medans jag har varit borta så har Emelie, trots att hon har flyttat Rune hem till sig, hjäpt mig med att ge kraften till Rulle och Oskar. Ett STORT JÄTTETACK!!

Min svärmor har kollat vattnet och slängt åt dem halm och sly mer vågar hon inte göra, hästar är lite läskiga tycker hon.


Har även hunnit rida innan det blev för varmt och jag fick sällskap av Jessica på Oskar, eller rättare sagt det var Jessica som var ute tidigt och undrade om jag vill följa med.


 


Rulle och Oskar i lilla skogsdungen i sommarhagen. Den här dungen är som en stor lövsal men på bilden står det lite utanför

Ovido - Quiz & Flashcards