RochOs

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av rochos - 2 februari 2014 19:24

 

Var är maten??

Av rochos - 2 februari 2014 15:59

Äntligen fick jag ett hyfsat bra bild på Sjefen men gissa hur många jag fick ta för att vara säker på att få en som blev bra?.. typ många.


   


Igår tog jag en ett par varv på vallen med Sjefen och sen skuttade vi in på banan och tragglade lite volter och sidförande. Ett par sura svansviftningar fick jag då och då. Idag får han stå, hade tänkt att rida honom men när jag var klar hösilagepackandet så hade det börjat regna så vi tar nya tag i morgon istället.


Oskar fick sig även ett motionspass. Planen var att traggla volter och annat smått och gott efter en uppvärming på vallen men han visade sig att vara på stresshumör så det blev ändrade planer. Istället blev vi kvar på vallen och han fick jobba med övergångar mellan skritt och trav.

Till en början sprang han med ryggen i hängmattestuk efter ett tag tröttnade jag på hans fasoner och gormade om att leta fram numret till Farmek ... Något magiskt hände...han började slappna av och söka sig nedåt (läs att jag började RIDA ordentligt och inte fisåkte på honom)..

Idag var J och H ute och motionerade honom och det hade gått jättebra för H och Oskar.


Ovido - Quiz & Flashcards