RochOs

Alla inlägg den 24 februari 2014

Av rochos - 24 februari 2014 15:03

Idag har det varit riktigt vårväder, hade det inte blåst halvstorm så hade det varit riktigt nice. Men nu välkomnar jag trots allt halvstormen för markerna torkar upp så mycket fortare då! Men det är ju bara fortfarande februari så nog kommer det komma ett gäng bakslag med vädret, tyvärr....


Idag fick vi lite tillskott till ridbanan. Grannen kom över med sina hinderstöd och bommar. Hon ansåg att de kom till mer nytta hos oss än hos dem. Hinderstöden kommer att behöva lite upprustning vilket är snabbt fixat.


 


Idag testade jag med att ta Sjefen som handhäst och det gick suveränt bra, han är t o m snäppet duktigare än Oskar! Jag kunde ha honom på "rätt" ställe. Oskar vill gärna antingen vara mikrolite före Rulle eller så helt bakom oss. Sjefen kunde jag ha precis brevid mig och i skogen ja då fick han så klart gå bakom oss.

Rulle känns så där just nu, hade knappt styrfart ute och efter nogrann genomgång hemma så ömmar han vb knä... suck. Sen tror jag också att pälsfällningen påverkar honom en hel del. Han fäller kopiöst mycket nu.

Oskar kommer att bli motionerad av J och skrivande stund så har hon ännu inte varit till stallen än.

Ovido - Quiz & Flashcards