RochOs

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av rochos - 10 februari 2014 19:09

Igår tömkörde jag Sjefen eller rättare sagt vi (läs jag) försökte. Jag hade ett sjå med tömmarna så stackars Sjefen visste ibland inte riktigt åt vilket håll han skulle gå åt. Men jag longerade honom söndags inför tömkörningen bara för att checka av hur han skulle bete sig men det var inga som helt problem. Vid tömkörningen fick han trava lite på volt och sen skritta över bommar, inget mer avancerat än så. Jag måste först börja ha koll på tömmarna!

Sen släppte jag honom lös och Yihaaaa vad skoj tyckte han! Det blev rodeo och jag hann faktiskt filma lite av allt busande    . Kvaliten är vad den är och det är första gången jag använder moviemaker så det blev lite konstigt.. ha överseende.. Notera torrbollarna på andra sidan staketet..   



 


Sen var det Oskars tur och han blev longerad. Oskar verkar inte ha något långtidsminne överhuvudtaget så jag fick börja med att påminna när man stannar, hur man stannar och vad skillnaden är mellan stanna och sakta av.. När det satt hyfsat, man ska väl inte överdriva allt, så fick han trava över bommar och det gick bra. Inget trampande eller snubblande över dem, duktig kille!


Rulle fick bara stå och se på allt och jag tror att han hade absolut inget emot det!

Ovido - Quiz & Flashcards