RochOs

Alla inlägg den 2 december 2011

Av rochos - 2 december 2011 18:16

Det var nästan så att Rulle fick dela på sin enorma mängd kvällsmat med ena stallkatten. Hann inte med att ta en bild när båda hade huvudena nere i krubban   

Efter maten åkte båda ut för att spendera natten ute, ja alltså båda hästarna.


 



Av rochos - 2 december 2011 14:06

Vips så gick det några dagar igen utan någon uppdatering men det har inte varit något att uppdatera om heller.

Det har ju blåst så in bängen med skurar så inte har det blivit någon ridning då heller.

Men idag har jag hunnit med båda på lunchen som fick bli lite längre efter en ganska så tuff arbetsvecka. Egentligen skulle jag bara ha ridit Oskar och sen tagit Rulle på kvällen men det var för en gång skull bra väder, blåste knappt något och det ska bli skitväder i morgon igen, så då blir det kanske ingen ridning i dagsljus så jag ville passa på. Känner ett stort behov att rida i dagsljus nu, är ganska så less på det jämt är mörkt när jag ska rida.


Oskar gick jättebra, traskade iväg så glatt och kändes hur fin som helst. Igår var Jessica ut till honom och hade tyvärr otur med vädret. Precis när hon ska rida så börjar det regna och eftersom det blåste ganska hårda vindar igår så kom regnet på tvärsan. Men hon hann i alla fall longera honom och hon tyckte att han travade hur fint som helst, bättre än någonsin om jag ska citera henne   


Med Rulle blev det en sväng i skogen igen, även han traskade på i bra tempo. Tänkte börja lägga in lite offroad ridning så han får börja tänka mer och lyfta på fossingarna.


Zorro har slutat att markera och om det beror på att vi har börjat med nyponpulvret eller om det råkade bara sammanfalla samtidigt vet jag inte. Men han rör sig så mycket bättre igen så vi fortsätter att ge honom det ett tag till.


 

Ovido - Quiz & Flashcards