RochOs

Alla inlägg den 13 december 2011

Av rochos - 13 december 2011 19:25

Det blev lite dramatiska hemfärd idag från jobbet. Hade en mycket nära närkontakt med ett rådjur på vägen hem från jobbet. Den dök upp helt plötsligt framför bilen och han dog på direkten. Det enda jag tänkte när det smällde var att tur att det inte var en älg för då hade jag haft honom i framrutan. Blev lite skador på bilen så den behöver göra ett besök hos verkstaden.

Medans jag ringde polisen för att rapportera olyckan så att de kunde skicka ut en viltvårdare så åkte det säkert 20 bilar förbi och gissa vad.. Endast den sista bilen stannade och frågade vad som hade hänt!

Några km längre bort på vägen höll samma sak på att hända igen, precis när jag bländar av så studsar nästa rådjur på vägen men den var lite smartare än den jag körde på, han studsade lika fort tillbaka ut på åkern.

När jag är nästan hemma så är det en idiot som kör om mig fast vi har möte, fick kasta mig på bromsen för att han skulle hinna vika in.. Tur att man inte har det så här varje gång man åker bil.


Och för "ovanlighetens" skull så har det blåst upp till storm  = Det blev massa pyssel istället för ridning.

Fasiken, har det inte stormat typ var och varannan vecka den senaste tiden eller?

Ovido - Quiz & Flashcards