RochOs

Alla inlägg den 22 december 2011

Av rochos - 22 december 2011 16:14

Igår kväll hade jag en riddate med Barbro och det blev som vanligt en skrittur på Espestavägen. Passade på att jobba med Rulle. Ställde honom och gjorde lite skänkelvikningar som gick hyfsat.


Idag blir det ingen ridning, har lite annat för mig innan julafton men jag har nu ställt fram min hemmagjorda värmebalja, bild kommer nog i morgon. Det hann bli för mörkt för en bild. Nu får jag hålla tummarna att den funkar som den ska.


Måste ta en sväng till Granngården och köpa foderjäst. Oskars bajs har börjat lukta illa och om jag har förstått det rätt, så kan det vara ett teckan på att magen är i obalans. Varför vet jag inte för jag har inte ändrat på något och har heller inte börjat på en ny bal. Kan tänka mig att det hade kunnat vara boven eftersom balarna är ganska ojämna i kvaliten den här gången. Ena gången ganska så torr och nästa gång så har man en ganska så blöt bal för att 3e gången vara perfekt (enligt mig då). Första svängen vi hämtade var alla balarna perfekta utom en som vi fick kasta men nu är det lite si och så med det. Nu har vi än så länge kastat 3 från den här hämtningen. 

Ovido - Quiz & Flashcards