RochOs

Alla inlägg den 4 december 2011

Av rochos - 4 december 2011 20:04

Näe.. ingen ridning idag heller. Hade jag skyndat mig lite på förmiddagen medans Steffe åkte iväg och hämtade mer hösilage så hade jag hunnit men jag hade ingen lust att stressa. Istället blev det lite städning här hemma och när Steffe var klar så åkte vi iväg på en shoppingrunda i Barkaby. Jag har kommit till insikt att jag få helt enkelt ha varannandags - var 3e dagsridning ett tag framöver, förmodligen fram till jul i alla fall.


Hade tänkt att Rulle skulle få inviga nya täcket i natt men den var för liten! Eller för liten var den egentligen inte alls men halsskurningen var för klen så täcket hamnade högt upp på halsen honom och iom det så blev täcket för kort och täckte då inte rumpan på honom. Packade ner den igen för att byta men jag såg nu på deras hemsida att man kan köpa bogbreddare till så det kanske löser sig ändå. Tror att en storlek större blir lite av balklänningsstuk på honom annars.

Oskar fick också prova sin och den passade perfa.


Upptäckte nu när jag skulle fylla på med hösilage för natten uppe i hagen så fanns allt kvar sen sist jag fyllde på där. De har fegat ur totalt och vågar inte gå upp i skogen när det blåser. Får klura hur jag ska lösa det här, det känns inge bra alls om de låter bli och äta en hel dag! 

Ovido - Quiz & Flashcards