RochOs

Alla inlägg den 16 december 2011

Av rochos - 16 december 2011 19:55

Hade tänkt att rida Rulle efter middagen men det satte regnet stopp för och det ska i princip regna hela helgen så där spricker mina planer direkt.

I morgon ska jag sysselsätta mig med att göra en egen värmbalja till hästarna, inte för att vi har direkt några minusgrader att tala om. Som värst har det varit en tunn ishinna vattenbaljan denna "vinter" men kylan kan ju slå till när som helst. Januari brukar ju kunna vara en kall månad med en ordentlig köldknäpp.

Skulle egentligen ha köpt en värmebalja men efter lite googlande så ska det inte vara så svårt att göra en egen och då för mindre än halva priset på den billigaste värmebaljan som jag har hittat.

Av rochos - 16 december 2011 14:08

Det pågår en tyst katastrof. En katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas. Det som saknas är vaccin, medicin, rent vatten och näringsriktig mat. Saker som UNICEF kan leverera. Saker som vi tillsammans kan leverera.


Den här bloggposten är mitt sätt bidra. För i och med att jag publicerar den här bloggposten blir inte bara fler uppmärksammade på den tysta katastrofen utan dessutom innebär det att re:member skänker sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider av undernäring ska kunna överleva.


Har du också en blogg och vill göra något viktigt i jul? Hämta bloggmaterial här! Tillsammans räddar vi barns liv.

Ps. Vill du köpa fältprodukterna som räddar barns liv, besök UNICEFs gåvoshop. Du kan välja ett snyggt gåvobevis designat av bland annat Tove Styrke eller Elsa Billgren att ge bort i julklapp.


  


 


 

Av rochos - 16 december 2011 14:01

Tog Oskar på en kort skrittrunda bort till Wallander och tillbaka. Han kändes helt ok så jag jobbade honom pyttelite.

När vi kom tillbaka så provade jag longera honom och först tyckte jag att han travade helt ok i båda varven men sen provade jag en gång till i det varvet han har visat hälta = vänster varv och nu tyckte jag att han inte alls gick helt ok. Blir inte klok på denna söta underbara lilla häst...


 

Ovido - Quiz & Flashcards