RochOs

Alla inlägg den 7 december 2011

Av rochos - 7 december 2011 20:26

Det har varit skitväder idag, den lilla snön som vi fick trodde jag hade regnat bort men i hagen låg det faktiskt kvar och det var fortfarande hyfsat hårt underlag så kusarna fick kvälls-/natthöet ute i lilla hagen. Ja faktiskt så får de vara ute i natt med men i morgon kommer de nog in och säkerligen på fredag för då väntas ny storm   

Börjar tröttna på det här eviga blåsandet nu med inslag av regn.

Det blev ingen ridning idag, varför bryta en trend?    Istället så har jag förberett en massa hösilagepåsar till i morgon och fredag. För i morgon fyller Marcus år och jag vill göra stallet så snabbt som möjligt d eftersom fikagäster väntas och till fredagen, för att jag vill slippa stå i stormen och fylla på om jag slippa det OM det nu blir en storm. Tidningarna tenderar ju att förstora upp all väderprognos.


Har också förberett en tårtfyllning som kallas för fluff, baserat på vit choklad och vispgrädde. Man smälter chokladen i grädden och sen i morgon kväll så ska det vispas till ett fluff. Tårtan som jag ska göra morgon ska då innehålla detta fluff och hallon. Ska bli så gott!


Hittade en gammal bild på en 12 årig Marcus på Rulle     



Ovido - Quiz & Flashcards