RochOs

Alla inlägg den 27 december 2011

Av rochos - 27 december 2011 16:21

Hej hopp vad dagarna har rusat på så här kommer lite uppdatering igen.

Tomten kom med lite julklappar även till mig så jag måste ha varit lite snäll i alla fall. På juldagen var vi till syrran och lite mer julklappar delades ut så nu är det över för denna gång.

Nu är det nyårs afton kvar att fira vilket troligtvis kommer att göras uppe Järvsö. Svärmor kommer att ta hand om Oskar och Rulle medans vi är borta. Ska ha en liten snabbkurs för henne i morgon.

Har inte ridit något förrans idag och då blev det en sväng i skogen och sen testade vi lite trav och galopp men det var för sunkigt och tungjobbat för Rulle så vi traskade hemåt. Väl hemma testade jag rida längs med vallen och där var det lite bättre. Rulle kändes hur bra som helst, det var en njutning att testa galoppen och den kändes hur bra som helst.

Funderar på även att kolla med ett stall lite längre bort som har rundbana om man får hyra sig in och rida på den. Känner att nu vill jag komma igång med Rulles kondition för om några veckor får jag börja rida på ridbanan igen och det ska bli hur kul som helst.


Till Oskar har jag bokat in återbesökstid, jag testade att longera honom och eftersom han ser så ojämn ut i vänster varv så är det dax för återbesök och vi tar det på kliniken denna gång ifall vi behöver röntga honom, dvs om vi får in honom i transporten vilket inte borde vara något problem. Det som kan vara ett problem är att stänga bommen bakom honom och skulle det nu inte funka så skulle veterinären komma hem istället. Eg. så är det fullt på kliniken men hon skulle klämma in honom nästa vecka när jag ändå har semester, snacka om att man har en kanonveterinär!



Ovido - Quiz & Flashcards