RochOs

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av rochos - 5 februari 2013 13:04

Igår fick O pyssel och motion av Jessica, det blev en uteritt med, vad jag förstår, ett ånglok som inte hade koll på sina 4 ben.

R fick vila och så kommer det även bli idag. Kommer att ha fullt upp med annat ikväll.

R påbörjade sin medicinering igår kväll och nu hoppas jag att han svarar bra på dem, vilket jag tror att han gör.

Än så länge funkar hårddieten förvånandsvärt bra. Inga tjurig miner och heller inga strimlade täcken och faktiskt inte så där jättehysteriskt hungriga. Men vi är ju bara i början av dieten..

För er som tycker att det är fel att hårdbanta en häst så har jag just nu inget val. R MÅSTE ner i vikt och det är ingen bra kombo att ha en fet häst och sen ge kortison som kan utlösa fång på en känslig häst. R hade ju en fångvarning i somras så valet var lätt. Bantingen är ju inte för alltid och när han orkar mer, så kommer jag ju så klart öka på motionen och rida på mer eller åtminstone försöka. Det är inte alltid så att vädrets makter eller att underlaget är på ens sida och sen har man ju ett liv utanför stallet också. När jag sen ser att det är på rätt väg, så kommer jag så klart att öka på hösilagegivan.


 

Ovido - Quiz & Flashcards