RochOs

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av rochos - 12 februari 2013 12:14

Igår red jag i snöyran och båda blev motionerade på ridbanan, inga långa pass eftersom det hade kommit rätt mycket snö och O som var först ut fick trampa upp spåren. Han var lite osmart till en början och sparade inte på krafterna utan ångade på som om fan var efter honom. Men sen insåg han sitt misstag och lugnade ner sig till ett mer behagligt tempo.  Vi körde på våran övning igen och när vi tyckte att han kunde den så travade vi på långsidorna och skrittade på kortsidorna tills han ansåg att han faktiskt höll dö av trötthet så jag fick väl vara snäll och sluta där   


R fick i princip göra samma sak men fick trava på mer och vi gjorde även ett par galoppfattningar. Igår kändes det som att medicinen inte hade gjort någon verkan som helst, men å andra sidan, så brukar han tappa framåtbjudningen på ridbanan och sen var det ju en massa snö. Får se hur han är ikväll för då tänkte jag rida på vallen alternativt Espestavägen.


 

Av rochos - 12 februari 2013 10:40

Nu är vi inne på 10 dygnet på dieten och nu börjar det märkas på grabbarna att de är lite hungrigare än vad de brukar vara. Inte så att de är otrevliga eller hysteriska mot varandra eller så (peppar peppar) utan de har börjat ta egna initiativ!

Jag har ju gjort en provisorisk lager i hagen där jag lägger morgongivan/lunchgivan (lunchgiva ger jag de dagar jag är hemma)  som körs upp med traktorn på kvällen så behöver jag inte kånka upp sånt på  morgonen. Men nu har grabbarna sen ett par dagar kommit på att lagret är ju faktiskt bara provisorisk och har därmed har den heller ingen el i tråden och därför, så kan man lugnt promenera in där och dra fram höpåsen till ett bättre läge för att sen mumsa i sig det. Så igår kväll la jag påsen utanför hagen men dumt nog, visade det sig, precis intill tråden men ändå så att för att komma åt hösilaget, så måste man ta sig igenom lagret och så blev det. Så bra går bantningen just nu.. De är rätt kluriga individer när det kommer till mat   

Så från och med i morgon, så får jag börja göra det jobbiga, börja kånka på höpåsen eller dra den med skottkärra.


Det var en gång en full höpåse
 


Ovido - Quiz & Flashcards