RochOs

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av rochos - 16 februari 2013 17:56

I torsdags tänkte jag först låta både mig och killarna ha en vilodag men ångrade mig. Vi vilade oss genom att ta en gemensam tur skogen och leta fram stigen för typ 111e gången efter ett snöfall.


I fredags longerade jag båda och det märks att det går åt rätt håll för R nu Nu behöver jag inte driva honom hela tiden för att få honom att trava. Jobbade med övergångar skritt – trav –skritt och sen gick över till cavalettibommarna som han fick  jobba över dem i trav.

Sen var det O’s tur och tanken var att han skulle jobba med samma saker men kollegornas husse höll på med deras vattenbaljor och då gick det inte an att jobba vid cavalettin alls. Deras husse kunde faktisk anfalla honom ... eller inte...

Men vi fick skippa cavalettin och fortsätta med övergångarna istället.


Idag lördag red jag bara R och det blev en tur i skogen och sen lite övergångar skritt- trav – skritt och galoppfattningar på vallen. Sen var det massa stallpyssel som att göra rent i lösdriften och halma på med ny halm och lite fix i sadelkammaren.

Husse sågade ner lite asp till killarna och det var uppskattat. Det var t o m så gott att R fortsatte att knapra på stammarna även när jag fyllde på lunchgivan i häckarna.


 

Ovido - Quiz & Flashcards