RochOs

Alla inlägg den 23 februari 2013

Av rochos - 23 februari 2013 15:19

Och när man är klar med hästmotionen för idag så då kommer solen fram..

Började med O och vi traskade bort mot Wallander och sen hem igen. Hemma styrde vi nosen mot ridbanan och där blev det en massa volter och annat lösgörande. Fruktansvärt jobbigt tyckte O


R fick springa på E-vägen och idag var han mycket piggare och mer arbetsvillig, dvs stor skillnad mot igår. På hemvägen ville han bara springa fortare så den energin fick han lägga ner på skänkelvikningar, öppnor och slutor.. nå, nåt som liknade öppnor och slutor då. Skänkelvikningarna var helt ok fast många gånger tog han tillfället i akt och ”missförstå” mig och började galoppa istället.


 

Av rochos - 23 februari 2013 08:08

O fick ett kort longerpass och efter uppvärmningen så fick han trava över 2 st upphöjda bommar. Kan inte kalla det cavaletti för jag fick dra isär dem så pass mycket att han kunde ta ett steg mellan bommarna. Annars tycker han att det är mycket enklare att hoppa över dem än att trava över dem en och en. Det här upplägget funkade förutom att han ett par gånger glömde lyfta tillräckligt på fossingarna fram. Men det är en annan femma det..


R åkte jag till ridhuset med mest för jag ville rida honom där med innan återbesöket. Vi gjorde inget seriöst utan vi red mest omkring och testade alla gångarter lite här och där ..

Men han kändes trög och ovillig, var inte alls pigg på något. Sånt sätter myror i skallen på mig..


 

Ovido - Quiz & Flashcards