RochOs

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av rochos - 13 februari 2013 22:12

Eftersom det är onsdag idag så jobbade jag hemma och passade på att rida O på lunchen. Det blev intervaller, samma koncept som för R igår fast O men han behövde inte intervalla lika länge. Tror att det var ett klokt beslut då O trodde att han hade en nära döden upplevelse.


Senare efter middagen red jag R och vi tog Espestavägen. Han kändes ganska ok till en början så vi körde på övergångar skritt – trav – skritt. Efter tag så började han kännas väldigt ovillig och ville bara stanna. Till slut så vände vi hemåt eftersom jag började bli orolig ifall det var något.  Efter ett par meter så stannade han igen.... för att kissa. Han var så nödig så att han hann knappt ställa upp sig i kisställning. Efter det gick det undan hemåt... Men gissa vem som hade dåligt samvete som bara drev (läs tvingade) honom att springa och skällde på honom att han var bara en lat häst..    

Men när ska det sluta att snöa? Ja jag vet att vi är bara i februari och det är en vintermånad men jag börjar bli småless på det här snöandet, varenda gång vi har tagit E – vägen så har det snöat och att trava och galoppa i snöyra är så där....


 


Av rochos - 13 februari 2013 09:53

Jag var vansinnigt trött igår, på jobbet kändes det som om ögonen hängde långt nere på kinderna och att ögon gick i kors. Och jag kunde inte begripa varför jag var så trött men sen kom jag på det. Det måste vara penicillinets ”fel” att den hade börja göra nytta.

Tvingade mig ut till stallet efter middagen och red R. Det blev ett 45 minuters pass varav 30 minuter gick till att intervalla, 1 minut skritt och 1 minut trav osv.. Han hade bättre bjudning men flåsade rätt mycket men nu tror jag att det mest beror på dålig kondis.

O orkade jag inte med alls fast jag var lite sugen på att ”intervalla” honom med.


 

Ovido - Quiz & Flashcards