RochOs

Alla inlägg den 27 februari 2013

Av rochos - 27 februari 2013 15:47

Vilken dag, verkligen en föraning om våren!

Och snart ska jag få njuta av mer sol, ska ut och resa!! Kap Verde here we come...

Ska bli så skönt att släppa allt och bara lata sig. Om jag nu kan släppa allt, kommer säkert undra hur grabbarna mår.


Alla fyrbenta följa med på en sväng i skogen. Sadlade R och tog med O och Z ut på en runda i skogen. Tror att R börjar hitta sitt gamla jag igen. Han var lite butter på O då och då. När vi red iväg så blev det en kort galopp innan skogen men O tyckte att travartrav var en bättre gångart..


 

Av rochos - 27 februari 2013 11:03

Igår så började jag med O och han fick värma upp sig på vallen och sen tog vi ett pass på ridbanan. Han var inte alls jobbsugen, stretade bara emot och hade sig. Fick inte honom att slappna av på ridbanan heller där han fick jobba med volter i alla möjliga storlekar.

Bild från förra året och det kunde lika gärna ha varit igår..

 


R fick sig ett intervallpass, galopp och det gick över förväntan bra. Det var bara på slutet han vill lägga av men med massa driv så fick jag honom att galoppa några meter till så att det var jag som bestämde när han skulle sakta ner.


 

Ovido - Quiz & Flashcards