RochOs

Alla inlägg den 3 november 2011

Av rochos - 3 november 2011 17:55

Har beställt hem nät som jag har gjort egna hönät av, allt för att gossarna inte ska vräka i sig maten på noll tid. Näten har maskstorlek på 4x4 cm och jag har hängt 2 st inne i lösdriften och det var premiär igår kväll.

Gossarna var först väldigt skeptiska till näten men när väl tekniken infann sig så stod de och mumsade. Anledningen till att jag gjorde nät till lösdriften är för att när jag har lite kort om tid så behöver jag inte lubba upp till häcken. Även om det går "fort" så tar det tid. Och varför använder jag då inte de braiga häckarna som jag har fått? Jo jag vill inte att gossarna ska trampa sönder hagen och att hålla på flytta dem fram och tillbaka är ju heller inte optimalt. Planen är att så fort det nu blir hårt i backen igen så ska jag använda dem och bara dem.

Har nät över och jag har en plan ...    


På den bakre ändan av påsen har jag trätt igenom med skaften till en gammal sopkvast som jag har hängt upp i 2 krokar som jag har förstängt med balsnöre (balsnören är bra till mycket)  och den främre delen har jag använt en bit vattenslang för att underlätta vid påfyllningen. Nu återstår att se hur allt håller och allt går ju att utveckla!


      

 

    


Jessica och Hanna var över på dagen och pysslade med Oskar och skrittade honom så jag hade "bara" Rulle att ta hand om. Red bort till Espesta (igen). Denna gång i dagsljus och inte vet jag vad det var för fel idag men Rulle var lite på tårna och såg spöken överallt och var allmänt "muppig". Längtar tills vi kan börja jobba mer i alla gångarter...

Vi blev i alla fall sura på varandra.. Tror att mörkerridningen den senaste tiden har gjort att han inte har "sett" omgivningen när vi har ridit och nu helt plötsligt så ser världen helt annorlunda ut när man rider exakt samma väg men istället i dagsljus.

Ovido - Quiz & Flashcards