RochOs

Alla inlägg den 6 november 2011

Av rochos - 6 november 2011 17:06

Idag har det hunnits med en hel del.

En sväng till Uppsalas möbelaffärer för att kolla på bäddsoffa som vi ska ha i förstugan i Järvsö. Första anhalten blev Ikea, sen Jysk, sen Mio och sen tillbaka till Jysk igen. Den här soffan blev det, inte världens vackraste men den var lättbäddad och tar inte stor plats och den ska jag sova i de gånger jag hänger med. För att sova i husvagnens sängar är som gjort för att jag ska få ont ryggen och så slipper jag Steffes snarkningar.. hehe.

Från Ikea köpte vi med oss 2 fotpallar och ett litet bord också.l


 

Bild från Jysk


Vi tog inte med oss släpet för Steffe var säker på att vi skulle få plats med allt i bilen och ja det gick men med bakluckan öppen.


Senare på eftermiddagen tog jag en sväng med Rulle och red bort om Wallander och hem igen. Hemma red jag ett par svängar på banan för att prova att både trava och galoppera i båda varven och ja.. jag vet inte om han känns bra eller inte blir inte klok på det. Känner mig som en otrolig dålig ryttare just nu som inte kan känna om Rulle går rent eller inte. Tur att det är  återbesök nu på onsdag.

Oskar hann jag faktiskt inte med idag men har ingen ångest över det för jag är helt säker på att han kommer att åka på en behandling till. I skritten känner jag (som vanligt då) ingenting och de andra gångarterna har vi inte testat. Jessica testade att longera honom ett par varv här om dagen och hon tyckte att han fortfarande gick ojämnt.


Har även hunnit med att förbättra den stora höhäcken. Tog bort gallret och ersatte med nät, är lite rädd att gallret är för klent och ska gå sönder för nött har det blivit. Går det sönder så blir det ju så vassa kanter som hästarna kan göra sig illa på.


 

Nu väntar söndagsmiddagen.. helstekt oxfile med potatisgratäng och till det frästa babymorötter smaksatta med vitlök, MUMS!!

Ovido - Quiz & Flashcards