RochOs

Alla inlägg den 10 november 2011

Av rochos - 10 november 2011 21:15

Vilken fullmåne idag pannlampan hade inte eg. behövts. men hade den i alla fall. Red Espestavägen fram till Myrvallen och sen hem igen. Det blev mest skritt där vi jobbade med övergångar skritt och halt men la även in kortare travsträckor där det gick. Rulle blev väldig svettig så nu i helgen åker klippmaskinen fram igen och Oskar får nog också bli lite klippt åtminstone under halsen.

Av rochos - 10 november 2011 13:06

Hade sån tur att jag fick tag på hovisen och hon kunde komma ut som idag och så även veterinären, faktiskt så bra att båda var här samtidigt.

Tyvärr så blev Oskar inte friskförklarad som jag hade hoppats på. Säg den glädje som varar?.. Nya fynd gjordes och därmed också ytterligare behandling med cortison men denna gång inte i hovlederna utan vänster framknä och båda hasorna bak. Inte för att jag vet varför jag just skriver "båda hasorna bak". De är ju bakbena de sitter på men men :)

Det trist att det kryper fram andra fynd när annat som är behandlat har blivit bra men det är tydligen inte så ovanligt enligt veterinären.


Igår kväll stack jag iväg med Rulle ut i den täta dimman, snacka om att det var becksvart och mörkret nästan sög åt sig ljusskenet från lampan och det var helt knäpptyst i skogen. För det blev en tur i skogen och bort till bron för att kika om bonden hade plöjt upp åkern vilket han så klart har. Testade att rida längs med kanten och det gick men knappt. Nu är Rulle så enormt duktig på att gå fram där jag ber honom och även om han är som ett ånglok i skogen så är han väldigt lyhörd för mina hjälper när det verkligen gäller. Som nu att gå längs med en åkerkant och inte trampa ner något för bonden. Nu har jag ju fått ok att rida längs med kanten och så klart kan det bli ett felsteg från kusen men så få som möjligt är mitt mål. Det ska knappt synas att man rider där.. =)

Att rida där med Oskar blir nog en annan femma, han är duktig men eftersom han är lite obalanserad och vinglig så kan det så klart bli en del feltramp. Men nu dröjer det ju ett tag till innan jag kan rida honom åt det hållet och den dagen jag kan, så hoppas jag att det har blivit tjäle i backen.

Ovido - Quiz & Flashcards