RochOs

Alla inlägg den 5 november 2011

Av rochos - 5 november 2011 15:11

Kan inte låta bli och funderar varför det är så många hästar som är halta av olika anledningar. Bara i min bekantskapskrets så är det.. låt min nu räkna... jag har 2 st. Ena grannstallet har 1 st. och det andra stallet har 3 st.  Tycker att det är ganska många faktiskt.


Idag stämde jag träff med Barbro och tyvärr är hennes häst är halt igen. Jag red och och B ledde sin häst medans vi snackade en massa "skit". När vi kom tillbaka från "promenaden" till hennes stall så skulle hon promenera med en häst till så jag gjorde henne sällskap igen. Men nu kom vi knappt från stallplanen för det var en farbror som höll på att svetsa och det gillade inte "B's" häst utan flippade ut och då gjorde självklart Rulle det med. Han brukar inte flippa ut så här men idag gjorde han det men han har ju varit lite på tårna de senaste gångerna. Men något hände där för efter det så började han något kortare steg med vänster fram   . Så jag ledde hem honom för säkerhetes skull. När vi kom hem så gick han normalt igen så jag vet inte vad det var.


Oskar skrittpass fubbade jag med. Red på 4 kantsspåret, kände att jag inte orkade ge mig iväg igen. Och återigen tränade vi på övergångar och idag testade jag återigen den 3 delade bettet och det gick hyfsat faktiskt.


 

Ovido - Quiz & Flashcards