RochOs

Alla inlägg den 17 november 2011

Av rochos - 17 november 2011 19:47

Ingen ridning idag heller! Har hamnat i total formsvacka nu och sen tror jag att bara rida i mörket gör sitt till också. För det är vad jag har gjort den senaste tiden. Men nu vet jag redan att det kommer inte bli ridning för mig förrän tidigast söndag.. kanske. Jag ska faktiskt med till Järvsö i morgon eller om vi åker lördag morgon och stylar i förstugan.. Jag som kommer att vara där sååå ofta   

Jag hoppas att det börja suga i ridtarmen igen efter det här upphållet.


Har bokat in equeterapeut till Oskar och hon kommer på måndag. Det kommer att svida rejält i plånboken nu men det känns som att det är något som måste göras om han ska bli bra. Sen är det skoning på tisdag, eg. så är det inte helt optimalt att ha ut L dagen innan men hon sa att det funkar men Oskar kan vara trött i kroppen och kanske vara lite extra kinkig vid skoningen.

Nu är ju bara frågan, ska man "vintersko" hästarna eller inte?? Inte direkt någon vinter i sikte ännu och vi är i andra hälften av november och det är typ "vårvarmt" fortfarande. Vid stallet så blommar prästkragar och andra gula blommor som ser ut som präskragar.. helt galet.

Men det lutar att sko för vintern ändå.. tänk om vintern slår till snart och då har jag inte skoning förräns i januari igen och det går ju inte.. Oskar går faktiskt redan och halkar omkring i hagen men då dyker nästa fråga upp. Hur nyttig kan det vara för Oskars ben att brodda redan? Inte alls bra gissar jag. Nu hade jag inte tänkt att sätta i brodd men behöver skydda broddhålen på något bra sätt tills det är dags att skruva dit dem.

Ovido - Quiz & Flashcards