RochOs

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Arg

Av rochos - 21 november 2011 17:49

Ja idag blev Oskar riktigt riktigt arg på equiterapeuten L. Det var spark och hugg efter henne, en helt annan sida av Oskar som jag aldrig har sett. På sätt och vis bra för då visade han tydligt, kanske lite för tydlig var det gjorde ont.

Men L fick bort alla låsningar och innan vi fortsätter med någon mer behandling på honom, så ska jag avvakta och se hur det går med hans hältor först.

Fick spika i en söm i ena bakskon för den satt endast kvar med sömmarna på utsidan. Försökte först att få av den med men det gick inte och jag vågade inte låta honom att gå så där tills i morgon em då det är dax för skoning.


Det blir ingen ridning på Rulle idag heller, usch jag måste hitta det där ridsuget igen men det här gråvädret gör det ju att den inte infinner sig riktigt.

Ska gå ner nu och mysa med honom och Oskar istället och så ska de få sova inne i natt igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rochos - 3 april 2014 10:30

För mer än 10 år sedan fick jag äran att bli din matte. Jag hade fått höra att kallblod är nordens fullblod och ger man dem lillfingret så tar de allt. De kunde vara fruktansvärt envisa och nerviga. Ja envis kunde du vara men på ett snällt sätt men d...

Av rochos - 15 mars 2014 18:50


Vet inte vad som hände grabbarna idag. De fick sova inne natten till idag och kom ut till kl 8. Sen har jag i princip inte sett till dem utom när jag skulle luncha. För då dök de upp från ingenstans. Nu när jag tog in dem för "kvällsmat" så syntes de...

Av rochos - 13 mars 2014 10:06

Jag skulle ha skrivit ett inlägg för några dagar sen men min makes dator ville inte samarbeta den dagen och jag gav upp. Gör ett nytt försök idag, den samarbetar dock jävligt långsamt, frustrerande!   Äntligen är det vår även om det ser ut som vi...

Av rochos - 1 mars 2014 17:41


Nu kan vi vår skog tycker både jag och Sjefen så idag traskade vi bort till Wallanderska skogen. I den skogen är det mycket mer stock och sten kliva över än i vår skog.. typ överallt. Som vanligt offroad och vi traskade på sådana ställen där garanter...

Av rochos - 27 februari 2014 16:00

Operation hagstädning har börjat lite smått, något tidigare mot var det brukar vara, typ april. Har siktat in mig på toaletterna som finns här och där. Har man hästarna på lösdrift så känns mockningen än mer viktig. Har man hästarna installade så ham...

Ovido - Quiz & Flashcards