RochOs

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av rochos - 4 maj 2012 13:47

Igår hade jag tänkt att rida Rulle lite banan med lösgörande övningar men att passet skulle börja med en uppvärmingsrunda i skogen. Men när vi kom in i skogen så blev det så att vi istället fortsatte över bron och red grusvägen upp i galopp men Rulle fick sakta ner efter par meter och fatta om antingen höger eller vänster och det gjorde vi hela vägen upp. Uppe i rondellen blev det galopp upp för lilla backen och sen trav runt om tills vi kom fram till backen igen och ny galopp fattades uppför backen igen. På vägen ner för långa backen hemåt jobbade jag Rulle omväxlande med öppnor, slutor och skänkelvikningar. Vi stannade till på vallen och och gjorde lite mer lösgörande arbeten som serpentiner med stora bågar och 8 volter så lite av min ursprungliga plan blev det ändå.


Jessica hade varit ut till Oskar på förmiddagen och ridit lite bruksridning. De hade övat lite på att backa i mellan bommar som låg som ett L.


Snart kommer hovisen och jag har nu äntligen kommit fram till ett beslut gällande om Oskar ska ha kvar skor eller inte. Och det ska han inte, så till vida att hovisen inte säger något annat. Oskar har haft en klirrande baksko och jag trodde att den skulle åka av när nya kompisarna kom, men det sitter kvar och ändå har jag varit där och pillat lite på sömmarna och försökt att dra ut en eller två och ersätta men nya men de har suttit benhårt.

Ovido - Quiz & Flashcards