RochOs

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av rochos - 9 maj 2012 21:30

Nästa vecka kommer veterinären ut till Rulle och gör böjprov på honom. Går och oroar mig för att hans knäledsinflammation i höger bak har kommit tillbaka. Har dock inte märkt något speciellt i ridningen men i måndags så tömkörde jag honom och då tyckte jag att han släpade högra bakbenet i marken och i galoppen såg det skumt och stelt ut. Han har ”tappat baken” ett par gånger vid ridningen vilket han aldrig har gjort tidigare och efter att ha googlat på knäledsinflammationer så är släpa hovar och tappa baken en del av symptomen. På den här sidan har jag hittat min info, några stämmer och andra inte alls, så jag hoppas så klart att jag tar ut veterinären i helt i onödan men jag gör hellre en kontroll för mycket än för lite. Man kan hoppas att det helt enkelt var träningsverk efter långturen i söndags men just det där att han gick och släpade ena benet känns inte alls ok.


 

Av rochos - 9 maj 2012 20:40

Är lite imponerad av herr Ynte, han nyttjar verkligen ligghallen! Idag har det ju småregnat hela dagen och varje gång jag har gått förbi stallet så har han stått där under tak och pälsen hans, har inte ens varit småfuktig av regn.

Och vem är det som står där inne varje morgon, jo Ynte    Han vet verkligen hur man ska nyttja den.


 

Ovido - Quiz & Flashcards