RochOs

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av rochos - 11 maj 2012 19:22

Men hallå vädret, så här kan vi inte ha det! Solsken och så i nästa sekund så tornar mörka moln upp på himlen och det blir hällregn och då menar jag hällregn. Alldeles nyss hade vi årets andra åskväder, den första hade vi 10 mars med jädra åskknall här någonstans i närheten.

Så alla mina försök till att ta en skrittrunda idag har kraschat. Solsken och varmt när jag går ner till stallet och när man ska hämta häst.. ja ni räknar nog ut det själva... Så det inte blev det någon ridtur idag heller och nu börjar jag få abstinens. Nu har jag iof sig inte tänkt att rida Rulle hårt utan skritturer tills veterinären har kikat på honom..


Nå, jag har i alla fall gjort i ordning sommarhagen och i morgon blir det flytt in där. Rulle och Oskar flyttar på morgonen och Ynte och Zerona kommer efter på kvällen. R o O får börja med att beta upp deras natthage (läs bantarhage). Där ska de sen gå på nätterna. Har gjort så här i 2 somrar i rad, ville testa den här varianten innan det andra valet, munkorg. Eftersom det funkar så bra så behöver jag inte testa munkorgsvarianten. Tror att Rulle skulle dö om han fick på sig en sån   


 

Ovido - Quiz & Flashcards