RochOs

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av rochos - 15 maj 2012 14:01

Det var som jag anade, knäledsinflammationen är tillbaka men inte bara höger bak som jag misstänkte utan han har det även i vänster bak...

Tur att man ändå har tagit det lugnt i ridningen men jag blir arg på mig själv inte har tagit ut veterinären tidigare men det är lurigt att känna när det är bakknäna.. tycker i alla fall jag så jag är väl en skitryttare som inte kan känna när ens egna häst är frisk eller inte. Är inte ens van vid frambens hälta vilket vi har varit förskonade från förutom när Rulle hade hovbensfraktur men det gick inte att missa så halt som han var. Nu menade hon att vi har tur i oturen, för han har inte hunnit börja belasta sina framben och fått det där också, så det är väl en tröst om än liten.


Detta medför så klart ett problem eftersom hästarna går i sommarhagen. Rulle kommer att bli smällfet av att gå i hagen med bara promenader och skrittmotion. Frågan är om det kommer att vara tillräckligt med gräs i bantarhagen om han går där dygnet runt tills vidare. Eller om man ska släppa ut honom i stora delen så länge jag är på jobbet och sen plocka in i lilla direkt när jag kommer hem. Då blir det ca 7-8 timmar i stora delen de dagar jag åker in till kontoret och de dagar jag jobbar hemma så blir det mindre timmar i stora. Eller är en betesreducerare något jag måste ta och köpa trots allt. Lite att klura på med andra ord men idag och i morgon kommer han gå i lilla delen dygnet runt.



Ovido - Quiz & Flashcards