RochOs

Alla inlägg den 3 september 2012

Av rochos - 3 september 2012 20:53

Hade tänkt att Rulle och jag skulle ge oss iväg till brandvägarna men innan jag hann sadla honom så kom F ovanligt tidigt tidigt till stallet så då passade jag på att ta med Oskar som handhäst istället och red bort till skogen. Som tyvärr var väldigt slaskig efter allt regnande trist nog.

Men vad jag har saknat dessa stunder, tycker faktiskt att det är mysigt när vi alla fyra är ute på en sväng för då följer även Zorro med också.

Det blev 2 svängar i skogen och så även över cavalettiserien. När vi var på väg hem så svängde vi bort mot Wallander och travade lite och det gick så himla bra. Oskar är väldigt lyhörd som handhäst, höjer jag handen lite så vet han att han ska sakta ner. Han travar lite fortare än Rulle så jag fick höja hande ett par gånger och då saktade han ner och la sig där han skulle. När och om vallarna blir lite torrare, så ska jag testa och galoppera också, bör inte vara något problem.


Innan vi begav oss iväg så klippte jag Rulle på halsen och ner på bogen, han var alldeles svettig när jag tog in honom från hagen men tyvärr hjälpte inte den klippningen alls för han var mer svettig utom på halsen efter ridpasset, så det blir mer klippning i morgon.  Tror att det blir någon form av filtklippning till en början och sen ev. helklippning senare på hösten.


 

Ovido - Quiz & Flashcards