RochOs

Alla inlägg den 4 september 2012

Av rochos - 4 september 2012 20:55

Känner mig så nöjd idag inte ridmässigt för det blev bara en "lullaruntskogen" ritt idag med Rulle barbacka.

Idag offrade jag ett av järnen till att bankas ut vilket Steffe fixade medans jag var ute och red och blev perfekt! Sadeln ligger som ett smäck igen, nöjd första gången idag...  

Medans jag är ute och rider så ringer tjejen som jag har lånat ut min Stubbensadel för provridning och den satt som ett smäck på hennes häst så nu är den äntligen såld... Nöjd för andra gången idag    


Bestämmer mig för att longera Oskar, värmer upp med lite övergångar skritt - trav - skritt och sen efter det får han trava över bommarna ett par minuter åt båda hållen. Där efter spänner jag in honom och han får jobba i men övergångar skritt-trav-skritt och sen trav-galopp-trav och han är så sablans duktig. Han saktar ner jag ber om det och ökar på igen när jag ber om det, inget tjafs eller så utan jobbar på skitduktigt och jag känner mig så nöjd för tredje gången  


  

Ovido - Quiz & Flashcards