RochOs

Alla inlägg den 6 september 2012

Av rochos - 6 september 2012 22:54

Visste inte vad jag skulle hitta på med Rulle idag, han har slitit ner sina framskor så mycket att det i princip inte är något kvar vid tårna och det är 3 veckor kvar till skoning. Men.... jag drog iväg ett SMS till min hovis, och nu vet jag att hon har fullt upp pga hon kom in vidareutbildningen hon sökte till och vet ni vad, hon kommer på tisdag och skor om Rulle. Ska ha extra gofika då eftersom hon ställer upp på så kort varsel.


Men för att återgå till vad jag gjorde med Rulle så skrittade vi ut på vallen för att se/känna hur underlaget var och den var helt ok så det blev intervallträning. Planen var att få ihop 20 minuter trav men de sista intervallerna blev Rulle så trött så jag avbröt där. Han kändes överag trött idag mot igår (det blev inget inlägg om det igår) då vi travade på Espestavägen och då var han så pigg och vi hade en av våra bästa pass på länge.


Sadeln då, jo jag skrev ju att det låg som ett smäck.... tills jag satt upp.. då blev det inte mycket kvar mellan manke och sadel, tyvärr. Men med Mattepadden så fixade det sig. Får se hur jag gör om järnet ska bankas till något mindre eller om jag rider med padden.


 

Av rochos - 6 september 2012 14:17

Tömkörde honom idag, det blev en hel del öppnor och faktiskt fick vi till slutor riktigt bra i båda varven för att vara oss och sen blev skänkelvikningar från mittlinjen ut till spåret. Han vill gärna fuska när han går ut på spåret i vänster varv men förutom det så är han jätteduktigt. Lite trav på en mindre volt och sen avslutade vi med att ta av tömmarna och galoppera i båda varven. Som vanligt så lockar gräset mer trots att man nyligen har varit ute i ett stort smörgåsbord.. märkligt...


 

Ovido - Quiz & Flashcards