RochOs

Alla inlägg den 23 september 2012

Av rochos - 23 september 2012 14:27

Igår regnade det i princip hela dagen så jag passade på att ge hästarna en vilodag och så hann jag en massa hemma istället.

Idag var det Rulle först ut, han kändes inte alls där pigg som han har varit de senaste gångerna. Skrittade bort till en granne och hämtade henne för att visa hur hon skulle ta sig till ridbanan och sen följde jag med henne hem igen. När vi kom hem så provade jag trava på ridbanan men icke, han kändes helt orkeslös. Så jag avbröt där och tempade honom efter sadlingen och ja se där.. herr'n hade något förhöjd temp. Nu får han vila ett par dagar samt att det blir att sova inne ett par nätter till så kan jag tempa honom innan utsläppen.


Sen blev det Oskars tur och det blev ett kortare pass på ridbanan, hos honom saknades det ingen enerig, tvärtom   

Det blev en hel del lösgörande arbete i skritt, öka och minska volten. I höger varv ville han gärna skjuta ut bogen så det gällde att hålla koll på den. Efter en stund övergick till serpentiner med en volt vid varje båge. När jag kände att jag fick honom med hyfsad på tåget så tog jag vid där jag avslutade sist, övergångar i skritt-trav-skritt gick bra tills han började stanna vid grinden varje gång vi passerade den. .. tror att han försökte säga mig att nu räcker det   



Ovido - Quiz & Flashcards