RochOs

Alla inlägg den 19 september 2012

Av rochos - 19 september 2012 22:49

Ingen ridning idag men hästarna fick jobba lite ändå.

Först ut var Oskar och han fick springa på linan. Började uppvärmningen med övergångar skritt-trav-skritt och efter det fick han trava över 4 cavalettis, japp har ökat på med en bom. Det gick finemang och efter det spände jag in honom och han fick jobba med övergångar igen i ca 10 minuter. Sen spände jag loss honom igen och han fick jobba med övergångar trav-galopp-trav och det var tydligen jättekul för jag hann banne mig bara säga"ga" och han var redan iväg i galopp.


Sen var det dags för Rulle och honom tog jag på töm. Enligt igångsättningsschemat så ska Rulle eg. vara fullt igång igen men vi ligger ett par veckor efter. Vi har ju precis börjat med att rida lite på banan och jag tänkte som så att istället för att rida den där kvarten som det skulle ha blivit idag så tog jag det på töm istället.

Han fick trava på en stor volk och det gick så himla bra! Använde mig av appen som plingade till när 2 minuter hade gått och då bytte vi varv. Tyvärr hann jag bara jobba honom i 8 minuter för sen öppnade himlen sig. Det hade småstänkt lite innan och lite regn dör man inte av men att jobba i skyfall går helt bort.


 

Ovido - Quiz & Flashcards