RochOs

Alla inlägg den 14 september 2012

Av rochos - 14 september 2012 11:12

Saknar en massa motivation och energi just nu, det ligger inte på topp just nu. Det var skönt och komma iväg och ladda lite batterier så där över en helg men de laddades ur på ett par dagar bara.


Nå igår var jag iväg och shoppade dyrt åt mig själv och nu sitter ångesten på axlarna. Shoppade ridstövlar åt mig själv! Ett par Mountain Horse High rider.


 


Det är helt sjukt att man kan betala dyra skoningar och nu i mitt fall för 2 hästar varannan månad utan att blinka men sen när det kommer till en själv, ja då tvekar jag om jag hittar något jag verkligen vill ha. Börjar liksom tänka ”behöver jag det här verkligen? Jag kan säkert gå i de jag har en säsong till” Och så här håller jag på och går där ifrån.

Så igår bestämde jag mig, nu ska det ske, ett par ridstövlar är jag värd.

Jättesköna och vilket grepp det är i stigbyglarna, de liksom ”sög” sig fast och det är jag inte van vid.

Det blev alltså premiär tur i dem igår och då fick Oskar och Zorro hänga på. Det blev en timme i skogen och sen tog vi en kort travsträcka på vallen. Rulle var pigg idag igen och ville ha ett högre tempo och idag lät jag honom få som han ville, en miniminikort sträcka blev det men... Oskar, han fattade det inte utan travade på i högre tempo och såg mest allmänt förvirrad ut. Så när det är dags att börja galoppa Rulle så får vi träna så att även Oskar fattar det när han hänger på.


 

Ovido - Quiz & Flashcards