RochOs

Alla inlägg den 21 september 2012

Av rochos - 21 september 2012 18:05

Det blev en ”lullarunt i skogen” tur idag med Oskar på släp, vi var ute lite mer än en timma. Såg älgen igen fast denna gång med sällskap och Rulle brydde sig inte alls i dem idag. Kanske blev det så konstigt igår eftersom älgen(älgarna) var bakom oss, kanske hade den/de följt efter oss ett tag, vem vet   

Det blev ett par vändor över cavalettibanan som jag rustade upp i morse och båda två lyfte ordentligt på fötterna idag.

Gjorde i ordning hösilage till ikväll för då det ska tydligen regna hela natten och även i morgon så är det nog läge för att få sova inne då.


 

Av rochos - 21 september 2012 12:57

Äntligen har jag nya stigläder till Rulles sadel. Dem jag hade beställde på webben vete tusan vad som hände, har inte hört ett ljud från webbutiken och inte svarar de på mina mail heller. Andra gången jag råkar ut får detta med att inte få kontakt om det blir någon leverans eller inte. Så det blev en sväng på Hööks igår efter jobbet och där hittade jag ett par webbers, sista paret.

Vilken skillnad att rida med dem, man slipper känna av spännena, helt klart nöjd. Får se bara hur länge dessa håller. Stiglädrena har ju en förmåga att töja sig men dessa har en nylonkärna och därmed ska de hålla längre och det återstår att se.


    

Ovido - Quiz & Flashcards