RochOs

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av rochos - 12 januari 2013 17:45

Idag var O först ut, longerade honom i snön ca 30 min varav ca en kvart av det var han inspänd. Jobbade jättefint och duktigt!   Blev rätt svettig så han åkte in i boxen medans jag red R.


R och jag drog bort till Espestavägen där han fick jogga där det gick. På hemvägen så blev det ett par galoppfattningar och alla gånger tog han rätt galopp direkt, duktig kille!   

Nu vet jag i alla fall varför han var så trög och ovillig till allt sist, eller jag tror det i alla fall. För det blev han idag också efter tag men sen kom det.. hostan   .Blir så trött på mig själv som inte förstod det tidigare. Nu är det bara börja köra detektivarbete och hitta orsaken till hostan.

Halmen i lösdriften? Det har gått bra alla andra vintrar men visst. Nåt i halmen kan ju ha triggat igång hostan.

Hösilaget?, något i stallet? Kollegorna står på blandat spånpellets med torv. Kan det vara spånpelletsen? Tycker att spånpelletsen dammar jäkligt mycket, i alla fall när man sopar. Men nu står ju de inte inne så ofta och ingen sopar när hästarna är inne.

Sen håller kollegornas husse på med deras egna sadelkammare, kan det vara byggdammet? Eller nåt med ridhusets underlag? Nu kan man ju inte direkt påstå att vi har rännt där speciellt mycket, 2 gånger hitintill så det borde det inte vara.

Så det här blir inte lätt inte..   Eller så håller jag på att måla fan på väggen igen men min magkänsla säger att det här är inte en vanlig förkylningshosta för förkyld är han inte och ingen feber har han   


 

Februari 2012

Ovido - Quiz & Flashcards