RochOs

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av rochos - 14 januari 2013 22:24

Då är vi tillbaka till mörkerridningen. Tog med med grabbarna ut en sväng i skogen och snirklade runt där lite bland alla omkullfallna träd. R orkade inte lyfta på fötterna idag så det blev lite snubblande här och där. Vid ett tillfälle lurade han mig in på en stig där jag VET att det inte går att ta sig förbi ett nefallet träd så vi fick gruppera om oss på en fläck så vi kunde komma vidare. O var väldigt oförstående ett tag till omgrupperingen men till slut så..

NÄr vi kom hem så lurade jag R genom att INTE svänga in mot stallet utan vi red förbi den och ut på vallen där han var tvungen att lyfta på fötterna i snön. Plågade dem båda med lite trav också...


 

Av rochos - 14 januari 2013 16:29

Jag hann inte rida grabbarna som tänkt igår vilket var synd eftersom vi hade kanonfint vinterväder. Men jag longerade R en kortis och då fick han traska över 2 cavalettibommar som jag hade grävt fram ur snön. Skulle vilja ha fram en till men kände att det fick räcka med snöskottningen. Jag lät honom skritta över cavalettin och sen komma fram i trav för att sen sakta ner igen innan bommarn. Knappa 20 minuter höll vi på. Ingen hosta men där emot så såg jag på honom att det var lite jobbigt med andningen mot slutet.


Dagen gick annars till att gå på Ikea och jag köpte nya plastbackar att ha allt foder i istället för i massa skrymmande tunnor. På det viset blev det mer plats och det ser mer enhetligt ur. Har nu 2 st torvsäckar för att få dem i rätt höjd men det ska göras om till sommaren sen. Nu ger jag inget kraftfoder utan bara sånt som saknas enligt analysen till hösilaget.


 

Ovido - Quiz & Flashcards