RochOs

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av rochos - 16 januari 2013 22:15

O fick sig ett lunchpass, longering i ”djupsnön”. Eller jag vet inte om man kan kalla det longering heller..

Tänkte att han skulle kliva över cavalettibommarna som jag hade lämnat kvar men han var helt oförståendet till det. Först var han tvungen att undersöka dem noga och sen när han väl hade traskat över det ett par gånger så började han skutta över dem. Tydligen var det inte lika jobbigt... men det var inte direkt vad jag hade tänkt mig om vi säger det så...

Så vi flyttade på oss och jag spände in honom på insidan efter lite mer uppvärming och han fick plågas i trav istället och ett par galoppfattningar i båda varven varvid han passade på att busa. Så det blev inte ett helt seriöst pass utan mest trams, men spela roll..  


 

Hmmm, han ser rätt välmående ut. Men lite får vi skylla på pälsen också...   


 


R’s tur blev det efter middagen och jag visste inte riktigt vad vi skulle hitta på men det blev lite av en blandat kompott. Började på ridbanan med att skritta över bommarna för att sen komma fram i trav. När vi kände oss klara med det så blev det lite öppna och sluta. När även det kändes klart så stack vi bort till vallen där han fick galoppa lite i snön.


 

Ovido - Quiz & Flashcards