RochOs

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av rochos - 20 januari 2013 17:10

Idag fick jag lite fotohjälp, inställningarna var väl inte så där superbra på kameran men spela roll. Inte ofta någon har tid att fota mig    Och det var väl tur att jag blev fotad. När jag gick igenom bilderna insåg jag att jag gör inget annat än sitter och glor ner i marken på var och varannan bild. Nåt att tänka på...


Känner mig otroligt nöjd över båda grabbarna idag. De var riktigt duktiga båda två men jag måste nog ge O en extra guldstjärna. För idag så glömde han bort planerna med Svansjön och gjorde verkligen sitt bästa.

Började på vallen med uppvärmning i skritt och trav efter det red vi bort till ridbanan och där red vi en övning som jag hittade på Hippson.se. Man rider en volt på kortsidan sen ut på spåret igen, på mitten av långsidan så lägger man en volt tillbaka ocn när kommer till kortsidan så lägger man en volt igen och sen gör man samma sak på långsidan. En enkel övning men jobbig för O.


R fick i princip göra samma sak men han fick jobba lite mer på vallen än O. Mycket övergångar skritt-trav-skritt och efter det lite trav-galopp-trav. Han var väldigt flåsig idag, vilket oroar mig lite, tycker att han borde börja orka mer nu. Även han fick jobba lite på samma övning som O som avslutning på passet.


 


 

 


 

   

Ovido - Quiz & Flashcards